Éljenek a színek
2016. október 22. írta: Szőke Johanna

Éljenek a színek

Jönnek a hideg napok, de ettől függetlenül az étkezésnek nem kell szürkének lenni. Nekem ihletet adnak az út melletti fák. Sárga, piros és még zöldet is látni helyenként. Legutóbb, a már egyre ritkább zöld szín adott ötletet. A hidegben jól esnek a forró levesek is. Ezt kettőt kombináltam. Zöld is, meleg is. Mi más lenne, mint egy jó kis zöldborsó krémleves.

 

Mindenmentes zöldborsó krémleves (gyerekek kedvéért hívhatjuk Shrek levesnek is :) )

 

Hozzávalók (4 személyre):

- a nagy fej vöröshagyma

- 5 duci gerezd fokhagyma

- 1 ek. zsír

- 1 kg zöldborsó

- kb 1 liter víz

- só, bors, szerecsendió

- a tetejére: grillezett tofu, sült szalonna/bacon, bazsalikom de ez opcionális (én mindent raktam rá :D )

 

Elkészítés:

1. Eddig kihagytam, de most újra düböröghet a zene, csak hogy ne legyen unalmas a főzés. Egyébként ez nagyon gyorsan megvan. Megpucoljuk a hagymákat, durvára felkockázzuk és egy evőkanál zsíron megdinszteljük.

2. Én fagyasztott borsót használtam, de ha friss, akkor még gyorsabban megvan. Szóval... a borsót ráöntjük a hagymára és picit összepároljuk. Ha már feleresztett kicsit, akkor fél liter vízzel felöntjük és puhára főzzük a borsót.

3. Sózzuk, borsozzuk, majd ha puhára főtt a borsó, botmixerrel leturmixoljuk. Felöntjük még a maradék vízzel (amit egyébként közben is adagoljunk hozzá, ha úgy látjuk, hogy kell), és reszelünk rá egy kevés szerecsendiót.

És tádáááám. Kész a fincsi, mindenmentes borsóleves :)

Jó étvágyat!

 

wp_20161022_13_07_47_pro.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fooddejo.blog.hu/api/trackback/id/tr9811829411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása