Krémes zöldségek
2016. augusztus 23. írta: Szőke Johanna

Krémes zöldségek

Újabb hétköznap, újabb "mit főzzek". Nem vagyok egyedül, mikor este 6kor hazaérek meló után és azt érzem, még egy rántottát is alig lenne kedvem megcsinálni. A mai nap is pont ilyen volt. Állok a tűzhely mellett és agyalok. Aztán kinyitottam a hűtőt és a sok szép zöldség mindjárt ihletet adott (ha már a szakácskönyvek nem). Azt lusta voltam megvárni míg kiolvad a hús, így egy vegetáriánus étrendbe is beillő, gyors finomság született. Jah, és persze "mindenmentes" ;)

 

Tejszínes pirított zöldségek

 

Hozzávalók (2-3 adaghoz):

- 1 kisebb padlizsán

- 2 kisebb cukkini

- kb 20 dkg csiperkegomba (nekem szeletelt volt, így a vagdosós időt is megspóroltam)

- 2 dl laktózmentes főzőtejszín

- 1,5 ek. zsír

- 1 nagy fej vöröshagyma

- 5-6 nagy gerezd fokhagyma (vagy több, ki hogy szereti)

- só, bors, petrezselyem ízlés szerint

Elkészítés:

1. Most az olasz hangulattól kicsit eltérve arab zenék dübörögnek. A receptkönyvek és az internet semmitmondó receptjei után előkészítettem a hozzávalókat. A hagymákat megpucoltam, felkockáztam, majd a zsíron üvegesre pirítottam.

2. Jöhet a só, bors, majd a gomba a serpenyőbe, amit szintén megpirítunk. Ha a gomba nagyjából megvan, jöhet rá a korábban kockára vágott padlizsán és cukkini. Ezeket kb 15 perc alatt összesütjük.

3. Mikor a zöldségek megvannak, jöhet rá a tejszín és egy kis petrezselyem, valamint reszelt parmezán ízlés szerint. Hagyjuk egyet-kettőt forrni és kész is.

Előkészületekkel együtt kb. 40-45 perc alatt megvan ez a gyors, könnyű és mindenmentes vacsora/ebéd. Ehetjük tésztával, barna rizzsel, salátával, vagy amivel szeretnénk. És a végeredmény egy adagban...

6tag-682775004-1323345840038898373_682775004.jpg

 

... és sokban :)

wp_20160823_005.jpg

Jó étvágyat! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://fooddejo.blog.hu/api/trackback/id/tr6711610408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása