Itt van az ősz, itt van újra...
2016. október 09. írta: Szőke Johanna

Itt van az ősz, itt van újra...

... de nem folytatom a verset, úgyis ismeri mindenki. Egyre hűvösebb az idő, és ilyenkor jól esik bekuckózni valami forróval a meleg szobában. Ehhez hoztam most egy igazi őszi receptet.

 

Fűszeres sütőtök krémleves

 

Hozzávalók:

- 1 nagyobb sütőtök (kb 1 kg)

- 4 dl laktózmentes főzőtejszín (lágyítja, de elhagyható)

- 4 nagyobb gerezd fokhagyma

- 1 nagy és 2 kicsi vöröshagyma

- 1 ek. zsír

- 1,5-2l víz

- só, bor, curry, szerecsendió

 

Elkészítés:

1. A sütőtököt kimagozzuk és  szeletekre vágjuk, majd 200-220 fokos sütőben kb 1 óráig sütjük.

2. Amíg sül a tök, felkockázzuk a hagymát (nem kell nagyon apróra, úgyis összeturmixoljuk) és a fokhagymát, amit zsíron üvegesre pirítunk, majd hozzáadjuk a megsült tök belsejét és egy picit összepirítjuk őket. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Én curryt is adtam hozzá, hogy kicsit pikánsabb legyen, majd felöntöttem a vízzel.

3. Szintén ízlés szerint szerecsendiót reszelünk és hagyjuk egyet forrni. Ha ez megvan takarékra tesszük és botmixerrel leturmixoljuk. Aki hígnak találja, öntse még fel vízzel. Majd hozzáöntjük a főzőtejszínt, hagyjuk még egyet forrni és tádááám, kész is a leves.

Tálalásnál én hajdinapehelyjel és bazsalikomlevéllel díszítettem, de lehet enni bacon chips-szel, sajttal, kenyérkockával.

wp_20161008_13_22_36_pro.jpg

Jó étvágyat hozzá! ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://fooddejo.blog.hu/api/trackback/id/tr2411784049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása