Amikor nem én főzök
2016. augusztus 15. írta: Szőke Johanna

Amikor nem én főzök

Budapesten, az Arany János utca végéhez közeledve, mikor még épp nem látni a Duna vizét, az utca jobb oldalán van egy kis borbár. Kellemes olasz és latin zenék váltogatják egymást, kék pólós pincérek üdvözölnek és egy csodás borlap, antipasti menüvel a végén. Ez a hely nem más, mint a DOC Vino Bar. Aki szereti a borokat, annak ez a hely a mennyország. A prosciutto-ról nem is beszélve.

A cím sokat elmond. Most nem én főztem. A barátnőimmel már régóta szemezgettünk a DOC Vino-val és egyik hétköznap este úgy döntöttünk, kipróbáljuk. Most tehát egyfajta ajánló és egyben reklám következik. ;)

Nos... Sikerült egy nem túl meleg nyári nap, nem túl korai időpontját választani. Esős szerda, este kilenc, fél tíz. Jó is, rossz is, hogy rajtunk és a pincéren kívül senki nem volt, viszont így 1000000%-os figyelmet és kiszolgálást kaptunk és azt sem bánta, hogy (főként nekem) majd fél óráig tartott választani. Nem tehetek róla... Bőség zavara, jobbnál jobb borok felsorakoztatva. Nem egyszerű a döntés, legszívesebben mindent végigkóstoltam volna, csak azt azért pénztárcával is bírni kell. A borlap nagy része, olasz borbárról lévén szó (mellesleg Gianni-é a hely, és az Trattoria Pomo D'Oro-val szemben található, ha ez többet segít a tájékozódásban), nem épp pénztárcabarát, de nem is kocsmázni ül be ide az ember. A legolcsóbb bor decije 600-700 forintnál kezdődik és megy egyre feljebb. Az olasz borok mellett persze magyarokat is találhatunk, ha valaki egy kis tokajinál maradna.

A borlap végén van egy kis menü, csupa antipasti. Sonkatál, salami tál, tonhalkrém, libamáj és még sorolhatnám. Én persze, hogy a prosciutto-ra szavaztam. És nem kellett csalódnom. Egy falat mennyország este tízkor az Arany János utcában. Az árak persze itt sem a legalacsonyabbak, viszont ha valaki a "mekiben" vagy "káefcében" képes 2000-3000 forintot kidobni, ami valljuk be, koránt sem a legegészségesebb ételek közé tartozik, akkor én azt mondom, hogy inkább ide üljön be. Az adag ugyan kisebb, viszont egy normális sonka, házikenyér és olívabogyó 1-2dl borral szerintem még mindig egészségesebb na meg persze finomabb. Hova tovább, igazi olasz ízélményben lehet részünk a belvárosban.

És akiben felmerülne a kérdés: igen, jól lehet lakni vele. Tehát irány az Arany János utca és a DOC Vino Bar egy kis baráti vacsira.

Buon appetito! ;)

 

6tag_100816-224226.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://fooddejo.blog.hu/api/trackback/id/tr7210413924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása