Gyorsan tésztavacsora
2016. augusztus 09. írta: Szőke Johanna

Gyorsan tésztavacsora

A tésztás ételek fő jellemzője, hogy a legtöbb gyorsan elkészíthető, sok módon variálható, és finom. Az, hogy mennyire laktat, embere válogatja, ez a verzió biztosan teli találat. Laktató, de mégsem nehéz, és "mindenmentes", ami most nagy divat (bár én nem éppen divatból csinálom, de az már más kérdés).

Ismét csak olasz ihletésű a dolog, ugyanis nagy TV Paprika rajongó vagyok (bár csak hétvégén) jutok el a képernyő elé, de akkor 95%-ban csak a főzős műsorok mennek, ahol (az én szerencsémre) mostanában elég sok olasz vagy Olaszországban felvett műsor megy. Legutóbb Rachel Khoo műsorát láttam, aki az egyik kedvenc városomban, az olasz konyha őshazájában, Nápolyban járt. Bár nem olyan ételt készítettem, amit nála láttam, az inspiráció mégis onnan jött. A paradicsomos helyett azonban most egy tejszínesebb tésztaételt választottam. Lássuk, mi is kell hozzá!

 

Hozzávalók (2 személyre):

- 1,5 ek. zsír (az elengedhetetlen :D )

- 25 dkg csirkemellfilé

- egy bögre gluténmentes penne tészta (ez speciel Aldis, de a Lidlben is lehet kapni - nem reklám, csak a Tescoban én valahogy soha nem találok, bocsi...)

- egy fél brokkoli (én korábban vettem egyet, amit aztán feldarabolva lefagyasztottam, tehát értelem szerűen azt előtte picit fel kell engedni. Ha viszont friss akkor csak beledobni)

- 1 fej vöröshagyma

- 5-6 gerezd fokhagyma

- 2 dl laktózmentes főzőtejszín (nem is nagyon van nagyobb kiszerelésben)

- só, bors, majoránna

- Parmeggiano Reggiano

 

Elkészítés:

1. Persze, hogy a szokásos playlisttel kezdek (bár most rockosabbra váltottam). A tésztát bő, sós vízben megfőzzük. Nem kell bele olaj, nem attól nem ragad össze, hanem a víz mennyisége a lényeg (de ezt talán már korábban említettem).

2. Közben felkockázzuk a hagymát (és persze megpucoljuk, de ezt talán nem kell mondani. Vagy mégis?? :P ), csirkemellet, a brokkolit is, ahogy szeretjük. A fokhagymát megpucoljuk és szétnyomjuk a kés lapjával, majd még picit felvágjuk, hogy ne maradjon egyben.

3. Serpenyőben 1,5 ek. olajat felhevítünk, majd üvegesre pirítjuk benne a hagymát és a fokhagymát. Ha ez megvan rádobjuk a csirkemellet és lesütjük (só, bors, majoránna itt jöhet). Mikor a hús szinte kész, hozzácsapjuk a brokkolit. Én épp, hogy megpárolom a serpenyőben (fedő alatt, bár én erre a célra egy másik serpenyőt használok. Igen, kicsit le vagyok gatyásodva konyhai célszerszámokból. De a másik serpenyőm valami szuper, és most jön a reklám: IKEA :P ), majd hozzáöntöm a tejszínt, lefedem és még 5-10 percig hagyom, hogy összeérjenek az ízek. Ha túl sűrűnek találjátok, a tészta főzővízzel szuper fel lehet kicsit hígítani. Jah, és ebben a fázisban lehet hozzáadni egy kis reszelt parmeggiano reggiano-t is, ez egy kis plusz ízt ad neki.

4. Mikor kész, hozzáöntöm a tésztát, elkeverem a szósszal, még hagyom egyet rottyanni, és tádáááááá:

6tag_090816-080917.jpg

Kísérőként egy kis olasz saláta mix (ami igazából rukkola és bébispenót) , még egy kis bébispenót és 1-2 paradicsom. Végül a tészta és a saláta tetejére is mehet még egy kis parmeggiano. ;)

 

Buon appetito!

 

P.s.: Szeptemberben Nápolyban leszek egy hétig, ahonnan szuper ételekkel, receptekkel na meg persze élményekkel jövök vissza. Már alig várom! :D

A bejegyzés trackback címe:

https://fooddejo.blog.hu/api/trackback/id/tr4810033520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása